انجام میکرونیدلینگ در خانه انجام میکرونیدلینگ در خانه .

انجام میکرونیدلینگ در خانه

مزوتراپی و تقویت پیاز مو

مزو تراپی Mesotherapy روش درمانی جدیدی است که روز به روز به حیطه عملکرد درمانی آن افزوده می شود. تکنیکی که سال 1952 میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور ابداع شد. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین ها برای مزوتراپی و تقویت پیاز مو استفاده می شد. سال 1962 بود که اولین انجمنمزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت های بسیاری کرد و مزوتراپی به وجود آمد.

از سال 1986 مزوتراپی توسط آکادمی ملی پزشکی فرانسه به عنوان بخشی از طب سنتی شناخته می شود. در سال 2000 برای اولین بار این تکنیک به کشور آمریکا وارد شد و بعد از آن در سال 2005 مزو تراپی در دیگر کشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. هر روز، هزاران تن از پزشکان سراسر جهان استفاده از مزوتراپی برای کمک به هزاران نفر از بیماران استفاده می کنند. کشور ما نیز جزو کشورهایی بود که تکنیک مزو تراپی در سال 2005 به آن وارد شد و به سرعت در همه شاخه ها پیشرفت و رشد کرد و مورد استفاده قرار گرفت.

مزوتراپی و تقویت پیاز مو
وقتی که شما خود را در آیینه می‌بینید و با ریزش موهای خود مواجه می‌شوید اولین چیزی که به ذهن شما خطور میکند این است که علت آن چیست و چگونه میتوانید از ریزش موهای خود جلوگیری نمایید. سپس به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنید و با مشورت در این خصوص و درمان به موقع از ریزش موهای خود خلاص میشوید. ما سعی داریم در این مقاله درباره مزوتراپی و تقویت پیاز مو شما دوستان را با روش مزوتراپی جهت داشتن موهایی شاداب و پرپشت بیشتر آشنا نماییم.

مزوتراپی و تقویت پیاز مو و پوست سر
در رابطه با مزوتراپی و تقویت پیاز مو  و پوست سر می توان گفت که مزوتراپی در واقع یک روش درمانی جایگزین است که برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه به کار می‌رود که اثر بخشی این روش از طریق تنظیم مقدار فاکتورهای رشد مو نظیر ؛ پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در پوست سر بیمارانی است که دچار ریزش مو شده‌اند و استرس و نگرانی شدیدی برای آنها به دنبال ایجاد این عارضه برای آنها شکل گرفته است .

مزوتراپی به عنوان راه حلی برای درمان ریزش مو ، امروزه به عنوان یکی از سریع‌ترین راهکارها درمان از طریق بازیابی تعادل هورمونی و غلبه بر تأثیر منفی هورمون دی‌هیدرو تستوسترون (DHT) بر ریزش موی سر شناخته میشود که موجب توقف ریزش موها و رشد مجدد موها به نحوی چشمگیری خواهد شد .

 

 
مزوتراپی و تقویت پیاز مو
در درمان ریزش مو  و مزوتراپی و تقویت پیاز مو به وسیله این تکنیک، دارویی که بیمار باید به صورت خوراکی مصرف کند، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول های مو تزریق می شود. در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان چون عامل این بیماری برای همیشه باقی می ماند و از بین نمی رود، در این افراد از روش مزوتراپی و تقویت پیاز مو به عنوان روش کمکی در کنار دیگر روش های درمانی می توان کمک گرفت ولی در ریزش مو ناشی از رژیم طولانی مدت یا اعمال جراحی که جذب دارو مختل می شود، مزو تراپی می تواند به این دسته از بیماران کمک بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو بکند.

با تزریق ماده مزوتراپی که ترکیبی از داروها، ویتامین ها، مواد تقویت کننده و عناصر غذایی می باشد ، فولیکول های مو که در واقع همان پیاز مو نامیده می شوند ، به طور مؤثری مواد مغذی و مورد نیاز رشد خود را دریافت خواهند کرد .

مزوتراپی به کمک سوزن های ظریف توسط پزشک متخصص طی ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ، در عمق یک میلی متری پوست سر که محل قرارگیری فولیکول های مو می باشد با دقت بالایی تزریق می گردد .

به دلیل تأمین کلیه مواد مورد نیاز مورد به مقدار لازم در محل دقیق فولیکول های مو ، می توان به طور قابل قبولی ریزش موها را متوقف و رشد مجدد موها را میسر ساخت ، همچنین این ماده بسیار مقوی و مغذی برای درمان بیماری مختلف مو کارایی دارد .

میزان تزریق و ترکیبات برای مزوتراپی و تقویت پیاز مو
میزان تزریق و ترکیبات مزوتراپی برای هر بیمار بر اساس وضعیت سلامت عمومی بیمار و نوع عارضه ای که سبب ریزش موها شده است ، تعیین و توسط پزشک متخصص تزریق خواهد شد  .

عملکرد مزوتراپی و تقویت پیاز مو
با تزریق مزوتراپی به پوست سر و در ناحیه پیاز مو ، رشد موها افزایش خواهد یافت و فولیکول هایی که در فاز خواب هستند ،  رشد خواهند کرد لذا با فعال شدن فاز رشد موها ، موها درخشنده و انعطاف پذیر خواهند شد .

 

تعداد جلسات برای مزوتراپی و تقویت پیاز مو
تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان تقویت پیاز مو با مزوتراپی در هر بیمار ، بسته به شدت ریزش مو و نتایج مورد انتظار تعیین خواهد شد که به طور متوسط با  ۱۰ الی ۱۲ جلسه ، آن هم با فاصله ی یک هفته صورت می پذیرند .

ماندگاری آثار مزوتراپی و تقویت پیاز مو
نتایج اولیه تزریق مزوتراپی پس از ۴ ماه از اتمام جلسات درمانی شروع می شود که ماندگاری طولانی مدت و مداوم خواهد داشت که جهت حفظ نتایج حاصل مزوتراپی مو باید در دراز مدت از آن به طور مداوم ( سالی ۱  الی دو بار ) استفاده کرد .

افرادی که نباید مزوتراپی انجام دهند :
در عین حال انجام مزوتراپی برای گروهی از افراد و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند ممنوع است و انجام این مورد برای آنها توصیه نمی شود:

* خانم های باردار
* بیماران قلبی – عروقی
* افرادی که دچار سرطان های پیشرفته هستند.
* کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند.
* افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند، زیرا در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است.
* افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند، زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت های شدید شوند.
* افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
* اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس هستند.در زمینه انجام مزوتراپی باید حتماً این مورد را در نظر گرفت.  که برای هر حیطه کاندیدها به درستی انتخاب شوند تا بهترین نتایج را برای فرد به دنبال داشته باشد.

نکته مهم :
برای انجام مزوتراپی و تقویت پیاز مو به این نکته توجه کنید کسی که عمل مزو تراپی را انجام می دهد، حتماً باید پزشک باشد و باید دوره خاص و تخصص این عمل را گذرانده باشد. اخیراً مشاهده شده که افراد غیرمتخصص در این رشته وارد شده اند و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی باعث بروز مشکلات بسیاری برای مراجعان خود شده اند و همچنین داروهایی که در مزوتراپی مصرف می شود باید داروهایی باشد که مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و استاندارد باشد و پزشک حتماً باید به تاریخ انقضای آنها توجه کند.

 

 


برچسب: مزوتراپی مو ، مزوتراپی صورت ، مزوتراپی برای لک صورت ، مزوتراپی و تقویت پیاز مو،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۲:۲۶ توسط:tattoomarkazi موضوع: نظرات (0)