انجام میکرونیدلینگ در خانه انجام میکرونیدلینگ در خانه .

انجام میکرونیدلینگ در خانه

جوانسازی پوست با دستگاه درماپن

وقتی که انسان پا به سن میگذارد کم کم پوست لطافت و شادابی خود را از دست میدهد که البته اگر چه چروک شدن پوست اکثر مواقع در افراد مسن دیده می‌شود ولی ناگفته نماند که گاهی اوقات افراد جوان نیز به دلیل شرایط زندگی ممکن است شادابی پوست خود را از دست بدهند و به همین دلیل است که انسان در هر موقعیت، برای رفع عوارض پوستی، به دنبال روش‌های درمانی و جوانسازی پوست با دستگاه درماپن میباشد. در میان تمام روش‌های نوین امروزی،  روش میکرونیدلینگ بسیار مؤثر در جوانسازی پوست است که متناسب با نوع پوست، نوع عارضه پوستی و تشخیص پزشک از آنها استفاده می‌شود.

برای اینکه با دستگاه درماپن بیشتر آشنا شوید بهتر است ابتدا درباره میکرونیدلینگ بدانید.

میکرونیدلینگ یکی از بهترین و بی خطرترین روشهای درمانی برای پوست حتی پوستهای حساس در هر نقطه از بدن میباشد چرا که هیچگونه آسیبی به پوست و اپیدرم وارد نمیشود و در این کار هیچ رو د نشانی از سوزنهای دستگاه بر روی صورت بجای نمی ماند. اساس کار میکرونیدلینگ، تحریک پوست برای ترشح کلاژن است و همان گونه که می‌دانید کلاژن مهم‌ترین ماده پوستی در ترمیم پوست و جوانسازی آن است.

جوانسازی پوست با دستگاه درماپن
برای انجام عمل میکرونیدلینگ از دستگاهی بنام درماپن استفاده میشود. درماپن دستگاهی است شبیه یک قلم که در نوک آن 12 عدد سوزن بسیار ریز با فاصله کم از همدیگر قرار گرفته که با حرکات رفت و برگشت و جابه جا کردن این سوزنها در سطح اپیدرم و لایه سطحی پوست بصورت عمودی و بسیار دقیق نفوذ کرده و ترمیم پوست انجام می‌گیرد و در نهایت نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

پزشکان و متخصصین پوست روش جوانسازی پوست با دستگاه درماپن را برای افرادی که چین و چروک کم تا متوسط در صورت و یا سطح بدن خود دارند را پیشنهاد می‌کنند زیرا این روش برای از بین بردن جای زخم ـ ضایعه‌های رنگدانه‌ای پوست و جای کشیدگی پوست بسیار مناسب است.

در دستگاه درماپن عمق نفوذ سوزنها قابل تغییر است و میتوان از 25/0 تا 5/2 میلیمتر تنظیم نمود و همچنین سرعت ضربه زدن هم از 25 تا 90 ضربه در ثانیه تنظیم میشود.

سوزنهای درماپن یکبار مصرف بوده و تعداد آن قابل تنظیم است و بر اساس تعداد این سوزنها و سرعت دستگاه تعداد 300 تا 1000 سوراخ در ثانیه سطح پوست ایجاد میشود.

موارد استفاده جوانسازی پوست با دستگاه درماپن
بهبود نفوذ مواد، کرم ها و ویتامین ها به پوست
درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری
اسکار ناشی از بخیه و سوختگی و شبیه آن
جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
اسکار ناشی از زخم و جوش (جوشگاه)
چین و چروک های ظریف پوست
درمان لک و تیرگی پوست
کوچک کردن منافذ باز پوستی
جوانسازی پوست
قوام پوست
رفع ترک های پوستی
درمارولر چیست؟
درمارولر وسیله ای غیرحرفه‌ای و سنتی میکرونیدلینگ است که از یک غلطک چرخان تشکیل شده است که در دور تا دور این غلطک، تعداد زیادی سوزن‌های ریز و تیز، تعبیه شده است که بر اساس عمق نفوذ مورد نیاز در سایزهای متفاوتی تولید شده است که کوتاه‌ترین آن 15/0 میلی‌متر و بلندترین اندازه آن 5/2 میلی‌متر می‌باشد. هر چه بلندی سوزن بیشتر باشد عمق نفوذ بیشتر و در نتیجه درمان مؤثرتر و تهاجمی‌تر خواهد بود. انتخاب اندازه سوزن بر اساس موضع عمل و نوع درمان متفاوت می‌باشد ولی در اکثر موارد سایزهای متوسط ( ۱.۵ تا ۲ میلی‌متر) برای درمان های معمولی انتخاب می شوند.

با حرکت دادن غلطک روی پوست، سوزن ها در محدوده میلیمتری در پوست فرو رفته و بدین صورت موجب تحریک پوست و شروع سنتز کلاژن و الاستین در غشاء میانی پوست می شوند.

 

 
روش انجام درمارولر :
قبل از استفاده از درمارولر باید پوست ضدعفونی شود و کاملاً تمیز باشد. بهتر است ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه از کرم های بی حسی موضعی استفاده کنیم و بعد با الکل پوست را پاک کنیم. درمارولر را هم به تنهایی و هم با داروها و سرم ها یا ماسک های پوستی میتوان استفاده کرد. کوکتل های مزوتراپی برای استفاده همزمان با درمارولر بسیار مناسبند. ابتدا محلول یا کرم را روی پوست می مالیم و بعد در ۴ جهت افقی، عمودی، مورب به راست و چپ غلطک را روی پوست میکشیم. فشار وارد شده بر غلطک بسته به مشکل یا وضعیت پوست توسط پزشک تنظیم می شود. هر منطقه ۱۰ بار باید با غلطک ساییده شود. همچنین همزمان می توانیم مقدار سرم یا کرم را اضافه کنیم.

موارد استفاده درمارولر
شفافیت و روشن شدن پوست
بهبود اسکارهای سوختگی یا جراحی
بهبود ترکهای پوست ناشی از بارداری و چاقی
بهبود فرو رفتگی های روی پوست مانند اسکار آکنه، آبله مرغان، سالک و زخم ها
افزایش کلاژن و جوانسازی پوست
کاهش منافذ باز و ایجاد یکپارچگی پوست
بهبود اسکار آکنه
بهبود چین و چروک پوست
بهبود سلولیت
کاهش ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها
درمان لک و گودی به جا مانده از جای جوش
استفاده در درمان با PRP
استفاده در مزوتراپی برای نفوذ دارو به داخل پوست
مزایای جوانسازی پوست با دستگاه درماپن و درمارولر چیست؟
یکی از امتیازات درماپن نسبت به درمارولر قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند ( از قبیل لب فوقانی و اطراف بینی ) و با درمارولر نمی‌توان در این نقاط میکرونیدلینگ انجام داد.
همچنین برخلاف درمارولر، درماپن باعث ترومای کمتر به اپیدرم می‌شود بنابراین درد و ناراحتی به حداقل می‌رسد. به خاطر داشتن سوزن یک بار مصرف خطر انتقال عفونت وجود ندارد. به خاطر تکنولوژی پیشرفته جهت استفاده در اطراف چشم، لب و بینی کاملاً بی‌خطر است. سوزن‌های درماپن یک بار مصرف هستند و بعد از هر جلسه دور انداخته می‌شوند در نتیجه خطر ابتلا به عفونت وجود نخواهد داشت.
در روش میکرونیدلینگ با درمارولر، نفوذ مواد و داروها به پوست کمتر از ۳ درصد خواهد بود در صورتی که با استفاده از درماپن تا ۹۰ درصد مواد به پوست نفوذ می‌کنند و نتایج بسیار بهتری در زمان کوتاه تر دیده می‌شود.

مراقبت‌های لازم بعد از جوانسازی پوست با دستگاه درماپن یا درمارولر
دست قبل از تماس به منطقه‌ای که میکرونیدلینگ شده باید کاملاً تمیز و شسته شده باشد.
به مدت ۷۲ ساعت از رفتن به استخر اجتناب شود.
منطقه پوستی پس از میکرونیدلینگ خشک‌تر می‌شود، برای آبرسانی به پوست با متخصص مشورت گردد.
از کرم‌های لایه‌بردار و پیلینگ استفاده نشود.
به مدت ۷۲ ساعت از میکاپ و کرم‌های آرایشی استفاده نشود.
استفاده از ضدآفتاب بی‌رنگ و متناسب با نوع پوست الزامی است.
سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان می‌تواند استفاده شود که به کاهش التهاب پوست کمک می‌نماید.
پس از رفع التهاب، پپتایدهای حاوی کلاژن به ساخت کلاژن کمک مؤثر می‌نمایند. جهت تجویز با متخصص مشورت گردد.
تعریق زیاد به پوستی که میکرونیدلینگ شده آسیب می‌رساند بنابراین ورزش سنگین و آب و هوای گرم مناسب با روزهای پس از میکرونیدلینگ نخواهد بود.
 


برچسب: میکرونیدلینگ صورت، میکرونیدلینگ برای جای جوش، درماپن پوست، جوانسازی پوست با دستگاه درماپن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۱۰:۲۴ توسط:tattoomarkazi موضوع: نظرات (0)